När Jajja gillar

jajja

Dagens mail bjöd på en automatisk rankingrapport från Jajja, du vet en sådan där som troligtvis alla i branschen har sett absolut minst tusen gånger. Denna rapport grundar sig på en hel drös sökord som en tidigare kund, numera arbetsgivare, matat in för resultatmätning och sändes mig tillsammans med ett glatt tillrop.

För egen nyfikenhets skull har jag markerat var Onlinestrategerna slutade leverera SEO (jag själv slutade där ett halvår tidigare) och var jag började som inhouse SEO – och dra på trissor, det verkar ju ha hänt ett och annat sedan dess!

Som de flesta i branschen vet är det inte så rörande ofta man under årens lopp har fått positiva rapporter sig tillsända från Jajja – de har liksom de flesta andra en affärsnytta i att fördystra data och selektera statistik för att skapa en potentiell (in)försäljningsyta (”Se hur dåligt det går för er med nuvarande leverantör! Anlita oss istället!”) – men jag gillar att nu äntligen ha fått göra det.

Jag gillar att Jajja gillar. Mest gillar jag dock att min arbetsgivare gillar!

Hej. Det är jag som är Rex Regeborg. Efter att under en väldans massa år ha jobbat med sökmotoroptimering och onlinestrategi för andra gör jag det idag och mellan varven i en lite mer egen regi (frilans). Du är just nu på sajten som jag höftat ihop om detta. Välkommen hit och läs gärna mer när du nu är här!