Konverteringsoptimering CRO

Konverteringsoptimering (CRO – Conversion Rate Optimization) är mer än bara SEO, det handlar om ett långt bredare strategiskt åtagande där såklart sökmotoroptimering kan vara en del av resultatet men i sig aldrig ett av verktygen. Konverteringsoptimering syftar till att optimera konverteringar – att få dina besökare på webbplatsen eller dina befintliga kunder att göra mer … Fortsätt läsa ”Konverteringsoptimering CRO”

Digital marknadsföring

”Digital marknadsföring” låter borderline cheesy med sitt svulstiga 90-talsord ”digital” som närmast för tankarna till det tidiga 90-talets bruk av ordet ”data”. Plötsligt skulle alla ”prata data” och typsnitten i frågan gjorde en tidsresa tjugo år bakåt i tiden och andades mer sextiotals-star trek än nittiotalsframåtanda. Hur som haver är digital marknadsföring likväl ett erkänt … Fortsätt läsa ”Digital marknadsföring”

Ibland gör färre mer

Endimensionell sökmotoroptimering eller marknadsföring är båg – varför vill man attrahera människor en masse utan att på något vis på förhand veta om de som nås överhuvudtaget ingår i en föredragen målgrupp? Varför ska man exempelvis investera helvelusisk massa tid (och pengar) för att synas på det bredaste, tyngsta sökordet om man inte ens vet … Fortsätt läsa ”Ibland gör färre mer”