Innan sökmotoroptimering

Vad behöver man veta lite mer om innan man drar igång med sökmotoroptimering? För att maximera effekten av sin sökmotoroptimering bör man innan man drar igång ha utfört lite analyser. Saker man vill veta så mycket som möjligt om är exempelvis Användarens/målgruppens sökbeteenden i segmentet/branschen Sökvolymdata per olika synlighetsnivåer Avstånd till konvertering(ar) i olika synlighetsnivåer … Fortsätt läsa ”Innan sökmotoroptimering”

Alla behöver sökmotoroptimering

Google är Sveriges absolut största vägledande media. Den absoluta merparten av alla inköp av varor och tjänster börjar där i form av en sökning. Att inte finnas valbar i Googles sökresultat kan liknas vid att i en fysisk butik sakna både skyltfönster och ingång. Den som letar efter ens produkter kommer att gå förbi gång på … Fortsätt läsa ”Alla behöver sökmotoroptimering”

SEO Kickstart

En enkel men effektiv sökmotoroptimeringstjänst som jag tillhandahåller på frilans är den som jag kallar för SEO Kickstart. SEO Kickstart syftar till att gör en snabb, tidsbegränsad insats med kirurgisk precision. Enkel men effektiv. Ovan syns en placeringsgraf från en sådan leverans. I placeringsgrafen syns placeringarna för denna kundens tre viktigaste sökfraser. Kunden har, som … Fortsätt läsa ”SEO Kickstart”

En massa lokal SEO

Varje dag är happy business day! Igår var jag inom mina vänner på Noboxsolutions och startade upp ännu en leverans av sökmotoroptimering för dem. Leveransen är medelstor och vänder sig till ett tjänsteföretag som vill synas med sina tjänster i nio stycken orter/städer. Upplägget blev att utifrån sökvolymsdata samt tidigare och insamlad adwordsdata identifiera vilka … Fortsätt läsa ”En massa lokal SEO”

Det kostar att ligga på topp

Knattrade precis ihop ett offertförslag för sökmotoroptimering och konstaterade att det sannerligen kan kosta att ligga på topp. Det är inte helt och hållet vansinnigt billigt att gå vägen via sökmotoroptimering för sin synlighet och givet det faktum att det ytterst sällan går att GARANTERA ett visst resultat kan det ibland dessutom kännas som en … Fortsätt läsa ”Det kostar att ligga på topp”

Frågan varför besvarad

Frågan om varför man ska ha sökmotoroptimering har nu börjat få ett svar på sin sida för ett sådant. Se Varför sökmotoroptimering? för att läsa vad jag nyss knattrade ihop. Där nämner jag dels det mest uppenbara: att SEO är kostnadseffektiv marknadsföring och rätt använd en riktigt bra pengamaskin, kanske den bästa. Jag går även … Fortsätt läsa ”Frågan varför besvarad”

En massa rankingkurvor

Ett litet snabbt blogginlägg och till utvald bild har jag valt en beskuren faksimil från Wincher, föreställande rankingkurvor för en handfull sökord i någon av mina leveranser. Vill du också ha rankingkurvor som trevar sig uppåt och mot topp? Då är sökmotoroptimering definitivt någonting du borde vara lite intresserad av.