Onlinestrategi

Varför gissa när man kan veta? Onlinestrategi är att basera sina strategiska beslut på empirisk data och lyckas online!

Vad är onlinestrategi?

Onlinestrategi kan enkelt beskrivas vara den samlade strategin för hela affären online. Den tar med fördel sin början redan vid formuleringen av företagsidén och tillåts direkt påverka redan initiala affärsplaner. I samma stund som man tar sitt första steg åtar man sig att fortsätta vandra längs sin utstakade väg. Onlinestrategi kan som få andra verktyg hjälpa till att avslöja var och hur man sätter sina steg. Målet är att maximera onlineaffären och man ställs lätt inför mängder av strategiskt viktiga beslut, aldrig för små för att kunna göra enorm skillnad.

Som onlinestrateg vet jag en hel del om allt från vilket system din webb ska använda utifrån sina förutsättningar. Jag vet hur saker bör se ut och presenteras. Jag vet hur dina tilltänkta kunder beter sig. Jag vet hur du bäst tilltalar just dem. Jag vet vilken marknadsföringsmix som når dem mest effektivt och har bäst lönsamhet. Jag vet hur du tar nästa steg. Hur du expanderar till andra länder och hur du skalar upp.

Och det jag inte vet på rak arm kan jag mäta och ta reda på. Onlinestrategi är inte gissningar. Onlinestrategi är en ständigt utvecklande empirisk vetenskap med stöd i objektiv analysdata.

Från ax till limpa – alfa och omega

Lorem ipsum tenet Dolores.

Strategiskt koherens – allt drar åt samma håll

Lorem ipsum tenet Dolores.

Mer än bara sökmotoroptimering

Lorem ipsum tenet Dolores.

Marknadsföringsmixar

Lorem ipsum tenet Dolores.

Analyser och åtgärder och uppföljning

Lorem ipsum tenet Dolores.

Plattformar, design, beteende, tester

Lorem ipsum tenet Dolores.

Resultat

Lorem ipsum tenet Dolores.

Boktips: Onlinestrategi av Rufus Lidman